Hjelpesider - Oppsett av epost-klienter


Oppsett av E-post

Jordanger støtter 2 metoder for epost-klienter, IMAP og Exchange/Activesync. IMAP er den mest vanlige og støttes av alle moderne epost-klienter på PC, Mac og mobil.

Exchange/Activesync fungerer ikke i Outlook, men er testet på mail-klienten til Samsung og på Apple Mail-appen for iOS til både iPhone og iPad.

Jeg anbefaler å bruke Mozilla Thunderbird som epost-klient på PC, ettersom denne fungerer sømløst. Outlook fungerer med IMAP, men krever litt manuelt arbeide for å få til å fungere, og du vil få feilmeldinger ved oppsett av denne.

Thunderbird kan du laste ned gratis her: https://www.thunderbird.net/nb-NO/download/

Skal jeg velge IMAP eller Exchange?

Er du usikker og ikke har noen problemer med tilkobling, velger du IMAP.

Skulle det vise seg at IMAP ikke fungerer, kan du velge Exchange-tilkobling. Exchange har den fordelen at du kan synkronisere kontakter og kalender lokalt til din mobil eller iPad. Du vil ha tilgang til de samme kontaktene og kalender gjennom den nye webmailen. IMAP støtter derimot kun synkronisering av epost.

Serverinformasjon

Dersom du blir bedt om å fylle inn serverinformasjon ved oppsett av epost, så er innstillingene som følger:
Se veiledning under for oppsett på iPhone/iPad og oppsett av Thunderbird:

    1. Apple iPhone/iOS

    2. Mozilla Thunderbird



Tilbake til forsiden